Kender du dine præferencer, når du dater?

Podcast studio

Episode 13

En lytter og kollega – Hans-Peter – har nogle spørgsmål til mig om emner, som han gerne vil diskutere. Jeg svarer, så godt jeg kan….
I dette afsnit taler vi om selvpromovering på Tinder, at afslutte relationer og at have præferencer. 

Resume af episoden

Dette afsnit

  • ASD

00:00:00 Steven

Velkommen til podcasten søger noget seriøst. Mit navn er Steven Højlund og Jeg har startet den her podcast for alle os singler, som kan have lidt svært ved at navigere på det danske dating marked. Sort noget seriøst er podcasten, hvor vi leder efter svarene på alle de mange spørgsmål om dating kærlighed og det med at finde en kæreste. Så velkommen til søger noget seriøst.

00:00:27 Musik

00:00:39 Steven

Velkommen til dette 13 afsnit af podcasten søger noget seriøst. Dette afsnit bliver lidt anderledes, fordi Jeg har fået lidt speciel forespørgsel. I kan måske huske hans Peter, som var med i et tidligere afsnit.

00:01:02 Musik

00:01:03 Steven

De mennesker du interviewer, så kan jeg ikke få lov til at Sådan lidt interviewe dig og få svar på nogle af de spørgsmål, som jeg sidder ned når jeg lytter til dig. Og så tænkte jeg Det kan vel ikke skade så dette afsnit? Det er hans peters spørgsmål til mig om de ting som hans Peter nu finder relevante.

00:01:25 Musik

00:01:46 Steven

Velkommen til hans Peter. Du har været med en gang tidligere.

00:01:51 Steven

Og der sad vi inde i et studie inde på Vores arbejdsplads, men nu sidder vi hjemme hos mig. Ja, og Jeg har fået det helt nye set up med 2 mikrofoner som Sådan hænger ind over min sofa, og Det er meget stolt af hvad? Hvad synes du?

00:02:12 Hans-Peter

Jeg er fan ja.

00:02:13 Steven

Altså 700 kroner 2 mikrofoner. Det er jo fantastisk. Det er genialt og ja, det gør det bare så meget nemmere for mig og Det er jo hyggeligt at sidde her og Vi har te på kanden og klar til at tale om dating og konceptet den her gang. Det er jo at du ligesom kom til mig og sagde at der var nogle ting om mig som du Sådan ikke rigtig.

00:02:35 Steven

Det vist eller fik ud af podcasten, som ikke ligesom kom frem at interviewe jo mange forskellige. Og vi taler jo typisk lidt om dem, men det handler også lidt om mig og min søgen og kærligheden og det synes jeg det. Det tror jeg da op og synes var var fair og en udfordring, som vi godt kunne Sådan gå lidt i krig med.

00:02:56 Hans-Peter

Ja men ja det. Jeg synes Det er spændende at høre dine tanker om Sådan forskellige scenarier som jeg ved du ihvertfald.

00:03:05 Hans-Peter

Har talt om og tænker over.

00:03:07 Hans-Peter

Men, men du har jo talt meget om de her. Hvad hedder det dating apps du har været på og i på de her dating apps er der jo og Sådan som regel også tilbyde nogle sociale medier.

00:03:19 Hans-Peter

Og hvad tænker du, når du ser en person, der har sociale medier som Instagram? Sådan noget som.

00:03:41 Steven

Altså Jeg er ikke så aktiv på Instagram og Instagram er jo connected eller kan være connected til tinder og Det er jo nok det du referere lidt tænker jeg primært at sige og Instagram er jo et socialt medie hvor at man selv brænder og selvpromoverende rigtig meget. De fleste gør i hvert fald, så Det er lidt perfekte indblik om man så man sige ens privatliv, som så bliver boostet ud eller Sådan bliver bliver vist på ens tinderprofil altså også og.

00:04:11 Steven

Jeg må sige på indsendte profil er det jo en reklamesøjle i forvejen som man har i forvejen Sådan interesse i at vise måske ikke det perfekte liv, men i hvert fald elementer er situationer eller hvor man står godt og står skarpt og det.

00:04:27 Hans-Peter

Ved man jo, men er det Det er det det for jeg tænker på altså Det er så derfor jeg spørger dig Det er hvis man nemlig bruger Instagram som den her reklamesøjle. Hvad siger det så? Om ikke fordi Der er jo mange mennesker der bruger det til alt muligt forskelligt.

00:04:40

Ja.

00:04:42 Steven

Jeg jeg jeg ved ikke Jeg kan godt lide det fordi det gør at det lidt nemmere at storke på nogen grund Det er det viser et lille bitte smule mere transparent og åbenhed. Men selvfølgelig har du også i baghovedet at at at Det er kunstigt at Det er sat op og og og Jeg kan da godt følge dig så langt at at når du linker din Instagram, så kan man godt have tendens til at tro, at folk har en særlig interesse i at netop at de vil måske have en følger mere, så der kan være den bagtanke. Der er ikke nogen tvivl om at Der er.

00:05:38 Steven

Fordi Det er så kunstigt som Det er den, den verden, men men Der er også nogen der bruger det Sådan meget mere åbent og ærligt og og Det kan kun være positivt så egentlig. Jeg tror bare min pointe er at Jeg er interesseret så meget information som muligt for at kunne træffe den beslutning som.

00:05:58 Steven

Lige præcis.

00:06:04 Steven

Ja.

00:06:33 Hans-Peter

Det tillægger jeg nogle nogle menneskelige egenskaber, så nødvendigvis ikke er positivt.

00:06:36 Hans-Peter

Egenskaber så.

00:06:36 Hans-Peter

00:06:39 Steven

Ja altså, men det kommer jo netop an på filen, fordi at hvis du går ind på profilen og så ser at et en meget Sådan poleret virkelighed, så synes jeg Det er relativt nemt at gennemskue og og så blev jeg selvfølgelig.

00:06:52 Steven

Hektisk, men det hænger typisk også sammen med. Lad os bare sige nu, nu er det jo type, jeg kommer med her ikke? Men Der er mange pæne piger, som måske har det også måske lidt yngre end mig. Så er det måske 10 år yngre, hvor Instagram er lidt større i det segment, hvor du kan se at okay. Det er en pæn pige, hun har sin Instagram, måske har hun haft den drøm om at blive micro influencer eller noget måske om 5000 følgere 100 år, men hun hun er en pæn pige.

00:07:20 Steven

Og og så forstærkes.

00:07:21 Steven

Det ligesom at at de mange pæne fotos Der er på på på Instagram så kan jeg godt være Sådan lidt og det tror jeg også er Sådan 1 1 1 omvendt psykologisk mekanisme som mange fyre har Sådan lidt. Hun er ikke gift for god til mig, men hun er bare Sådan uopnåelig og hun vil gerne signalere den her uopnåelig hed eller måske ikke engang, men bare ud af bekræftigelse. Og hun får det jo også fordi der vil være mange mænd som naturligt tager kontakt til hende, fordi hun er en rigtig flot pige og så vil jeg bare ikke være en ud af de 1000 mænd der skriver til hende.

00:07:50 Steven

Og ikke forsvar det det spild af tid.

00:10:39 Steven

Men et eller andet sted, så kan jeg faktisk godt forstå, at nogen gør det og så siger okay, jeg skal ikke spilde den time. Jeg har allerede spillet en time ved at gøre mig klar til det her mentalt og fysisk og gå i.

00:10:48 Steven

Bad og Sådan nogle ting ikke, okay?

00:10:51 Hans-Peter

Så har jeg en anden én endnu engang måske lidt i forlængelse af det her med, at du selv har givet udtryk for, at du kan være lidt eller du ikke vil gøre folk kede af det, og du kan være måske du ikke søger konfrontationerne.

00:11:05 Hans-Peter

Hvordan afvikler du ligesom en? Du har set over flere omgange? Lad os sige i har David.

00:14:27 Hans-Peter

Ja, men spørgsmålet er om du egentlig ikke gør en en altså hvad skal man sige dem bjørnetjeneste ved ikke at give hende den rigtige feedback. Altså nu taler ikke om personlig hygiejne og hun har skrevet fordi punkt. Det er nok ikke det håber.

00:14:37 Steven

Jeg ikke er tilfældet, men på den anden side vil personlig hygiejne måske også være ret fedt at få at vide.

00:14:42 Hans-Peter

Altså hvis man ikke kan finde ud af det, så er det vel meget godt for de fleste.

00:14:47 Hans-Peter

Ja så.

00:14:50 Steven

Der der ved jeg ikke altså det. Det handler måske også lidt om at komme videre i teksten for mig på det tidspunkt, så Der er lidt det egoistiske i det også, at jeg gider ikke en større sag ud af det, og jeg gider heller ikke og og stille min situation, fordi Det kan man godt være udsat for nogle gange at pigerne så ligesom får et lille bitte hug til at de kan komme videre altså Sådan noget med hvis du siger Det er lige præcis det her ikke kan lide ved dig. Nå men så ændrer jeg det bare er svaret, så nå nå så skal du lige til at finde på nye undskyldninger ikke altså Sådan lige armen, så er der også lige.

00:15:20 Steven

Så er det altså bare nemmere at sige et eller andet kemien var der ikke?

00:17:05 Hans-Peter

Okay.

00:17:07 Hans-Peter

Hvad nu hvis at at at at at mange aspekter af at relationen kører, men måske at man seksuelt ikke er et match at inddele breaker?

00:17:17 Steven

Ikke nødvendigvis fordi at Det er noget du kan arbejde med, så så der kan jeg. Der vil jeg i hvert fald give det en chance, hvis alt andet kører, fordi at Det er sværere at få mange af de mere Sådan personlige ting til at køre, synes jeg end det seksuelle, fordi det seksuelle kan man arbejde på. Men selvfølgelig kan det være et problem, altså hvis man grundlæggende bare ikke tænder på den anden, og om man ikke rigtig kan tale om sex der ikke Sådan åben relation om det altså Sådan.

00:18:28 Steven

Nå men Jeg er glad faktisk.

00:19:05

Fordi.

00:19:53 Hans-Peter

Men du ser.

00:19:55 Hans-Peter

Og og og og og nemlig. Og hvad skal man sige få så meget tale?

00:21:17 Steven

Og Det er også rent præference, som bare er fysisk, ikke?

00:23:45 Steven

Men alt den snak bare for at sige jamen Jeg er. Jeg er gået igennem en lang akademisk karriere, og Jeg har læst rigtig mange bøger og har været super interesserede i det, og derfor så er det bare det. Min interesse er ikke så meget, men jeg forløbet min 10 km hver dag eller om den mine biceps lige står rigtigt. Det er bare min præference, Det er min interesse, Det har det altid været igennem mit liv og.

00:24:30 Hans-Peter

Ja selvfølgelig. Der skal jo være en fysisk tiltrækning, men men du er meget mere på ja hvad? Hvad du vil sige på det intellektuelle niveau, hvis man skal gøre lidt bedre end alt muligt andet.

00:24:46 Hans-Peter

Men din præference.

00:24:48

Det var.

00:25:05 Hans-Peter

Store her og hvor personen kommer med en eller anden holdning som ikke hvad hedder det? Forener sig med dit livssyn. Det vil sige den her person og nu nu nu nu smider jeg bare ud, altså det. Det kan være at den her person har nogle du ved syn syn på homoseksualitet, som du ikke som ikke giver mening som er ja for nødderne måske også ikke også, men Det er bare for at give dig nogle eksempler, men måske har nogle halve racistiske holdninger Der er Sådan nogle basale ting som man.

00:25:36 Hans-Peter

Hvordan oplever du det, og hvordan reagerer du på det?

00:25:40 Steven

Altså igen fordi jeg konflikt sky så i udgangspunktet, med mindre Det er meget, meget stærk holdning, som lige bliver smidt ud. Ikke altså Sådan. For eksempel har jeg oplevet 1 1 1 af dette i noget tid som som sagde nogle semi racistiske ting og som ikke harmonerede med hvordan jeg ser på de samme ting. Og i første omgang lader det lidt glide. Altså så kunne det være Sådan okay.

00:26:04 Steven

Neej altså måske på.

00:26:06 Steven

Ej på anden eller tredje gang hun gør det, så kan man måske Sådan lige pirke lidt til det og Sådan namsen er alle jo ikke eller Sådan bare lige for at teste om.

00:26:14 Steven

Er det noget, som hun Sådan siger for ligesom fordi hun tror Jeg er der. Eller er det en grundholdning som kommer til udtryk her? Der kan altså.

00:26:23 Steven

Jeg går ikke til angreb for at sige det, som Det er, så snart jeg hører noget der Sådan lige skuer lidt fordi at jeg mener lidt god takt og tone lidt og lade folk.

00:26:33 Steven

Sige lidt flere ord og.

00:26:35 Steven

Over nogle omgange for ligesom fornemme hvor de er. Hvis man netop den der førstedame her på på på en time.

00:26:43 Steven

Som som er et meget godt udgangspunkt.

00:26:47 Steven

Der kan man simpelthen komme til at sige nogle rigtig gale ting, egentlig som egentlig ikke afspejler den, man egentlig er medmindre selvfølgelig at Det er Sådan hardcore racistisk, hardcore, homofobisk og Sådan, og Det har jeg aldrig oplevet. For eksempel engang nu tænker jeg bare på den anden dag, det igen, der sidder vi nede på bryggen en solskinsdag. Det er eftermiddag sommeren og får en øl og benene ud over kanten, dersom man gør noget ved bryggen ikke og hygger og Sådan noget, og så taler vi lidt om uddannelse.

00:27:17 Steven

Som jeg jo godt kan lide at tale om og så.

00:28:10 Steven

I faderens pose og Sådan nogle ting ikke. Men jeg sad jo Sådan. Det er meget akademiske agtig med alle. Hvad kan man sige, at de akademiske pd og professorer som bestemt ikke var på den måde som hun troede folk var på cs og og det betød noget for for udfaldet tror jeg Jeg tror hun vil ikke se mig igen. Det var ligesom der var kemien ikke rigtig oplevet sidde og grine og tale om alle mulige andre ting og har haft en super god date. Mere vil jeg vurdere.

00:28:38 Steven

Men, der kunne man mærke. Det betød noget for hende. Altså hun noget. Hun var opvokset i kollektiv og hun havde bagt pakket, men altså hun var Sådan lidt hippie type, som egentlig godt kan lide i udgangspunktet, så jeg var Sådan lidt tak, Det er godt match her Sådan noget og så kom den der. Hvad kan man sige det her lidt Sådan simplificerede syn på en et helt Universitet, hvor der går været 25.000 studerende eller eller noget i den stil der tredjebedste business skulle være den ikke nå altså.

00:29:07 Steven

Hvor kom det fra?

00:29:07 Musik

00:29:08 Musik

00:29:08 Musik

00:29:23 Steven

Og Det var så alt for denne gang. Jeg håber, at Det var interessant at høre lidt om mig, hvis i har spørgsmål til mig enten om dating eller og Sådan mere generelt om nogle emner i gerne vil have, at jeg taler om, så må i meget gerne gå ind på min hjemmeside. Stilen Højlund, der kom slash podcast.

00:29:47 Musik

00:29:47 Steven

Eller i kan også stille jeres spørgsmål inde på Facebook. Gruppen søger noget seriøst, så kan det være jeg tager emnet op i podcast.

00:29:56 Steven

Indtil vi høres ved næste lørdag så ønsker jeg bare et rigtig godt datingliv

Skriv en kommentar

Gratis Download - 'De 10 dating-bud'

Episoden på skrift

Her skal der være en Google udskrift.